Kolmandas loengus kordasime üle peamised digiõppevara definitsioonid nagu õpiobjekt, repositoorium, metaandmed jne.

M.Laanpere 3. loengumaterjalid

Õppevara luuakse või  kohandatakse, keegi peab seda kirjeldama, siis enne kui see avalikustatakse, peab keegi seda aktsepteerima, kui sisus on probleeme, siis saadetakse tagasi, kui ei ole läheb edasi avaldamiseks. Peale seda on võimalik õpetajal seda avastada ning hinnata ja valida. Juhul kui tegemist on hinnaga materjaliga, siis tuleb maksta ning hea oleks kui õpetaja saaks seda ise kohandada ja muuta vastavalt enda soovile.

Mõned aastad tagasi võeti vastu seadus, et igast õpikust peab olema digiversioon.
Kaks firmat, Maurus ja Koolibri, hakkasid müüma õpiku digiversioone.
Maurus müüs õpikuid koos digiõpikuga ning Koolibri käivitas oma digiõpikute programmi, koostöös Maciga. Nemad müüsid tahvelarvuteid koos digiõpikuga, millest tekkis kiiresti probleem- tarkvara töötab vaid iPadiga, mida koolides väga ei ole.

Milline võiks olla tuleviku digiõpik?

M. Laanpere 3. loenguslaidid

eKoolikoti hindamine HITSA digitaalse õppematerjali hindamismudeli järgi

Valisin eKoolikotist keskharidusele ehk gümnaasiumile mõeldud kirjanduse tunniga seotud materjali. Tulemustest valisin välja “William Shakespeare’i elu ja loomingu ülevaade” mis on loodud 18.04.2017.

Digitaalse õppematerjali hindamismudel on olemas HITSA kodulehel ning on väga interaktiivne ja kerge kasutada. Lisaks saab ka hindamise lõpus teada punktisumma valitud õppematerjalile. Kuna minu valitud õppematerjal oli lisamaterjal, siis hindamismudelist valisin abimaterjalid ning materjalikogu ja tegin oma hindamise vastavalt nendele kriteeriumitele.

Mis mulle silma jäi selle õppematerjali juures oli linkide kasutus. Erinevad teemad olid jagatud kõik linkideks, mis viisid eKoolikoti lehtedele ning seal oli ainult see üks link sees. Näiteks oli seal lünktekst nii toodud, Shakespeare’i elulugu (mis ei avanenud), powerpointi esitlus jne. Lünkteksti oleks saanud lisada juba esialgsesse õppematerjali kasutades H5P, sest näiteks ristsõna koostamiseks on kasutatud learningappsi, mille oleks saanud ka H5P-s valmis teha. Powerpointi esitluse samuti oleks saanud teisiti esitada. Isegi Youtube videod on lisatud sinna eraldi lingina, aga oleks saanud ka need kindlasti õppematerjali sisse teisiti lisada. Viitamise juures ma andsin samuti 0 punkti, sest korrektset viitamist seal ei olnud. Igal pildil olid lingid all, mis on edasiminek, aga tekstidel ei olnud mingeid viiteid ning kasutatud kirjanduse slaidil olid samuti vaid lingid, aga oleks pidanud olema välja toodud autor, aasta ja teised vajalikud andmed. Soovitan juurde lisada ka võtmesõnu, mis iseloomustavad õppematerjali, 3 võtmesõna on liiga vähe.

Vaadates õppematerjali tundub mulle, et õpetajale on tähtis eKoolikotti materjali loomine, sest hetkel ühe õppematerjaliga on ta loonud tegelikult kaheksa eraldiseisvat õppematerjali, neist seitse sisaldavad ainult ühte (erinevat) linki. Minu meelest ei peaks olema eKoolikoti mõte selles, et seal on miljoneid materjale, vaid seal on pädevad ja korrektsed õppematerjalid, mida õpetajad saavad kasutada õppetöös.

Vaadeldud õppematerjal sai minu käest 46 punkti 75st ning soovitan kindlasti autoril õppematerjal üle vaadata ja täiendada.

Ettepankud eKoolikoti parendamiseks:

1. Tehnilise poole poolt, otsingut tehes võiks saada otsitulemus sorteerida ka vaatamuse järgi.
2. Lisaks võiks olla võimalus kommenteerida õppematerjali, sellega saab autorile öelda mida saaks parandada, et materjal oleks veelgi parem ning ajakohasem.

Kasutatud materjalid:
Laanpere, M. (kuupäev puudub). Digiõppevara kvaliteedi hindamine (loengumaterjal)